Ennakkoäänestys alkoi tänään, ja suorastaan ryntäsin heti suurlähetystöön. Varmistin vain aamulla, että ovat auki lounastunnin aikanakin, kun ilmoituksessa ei mainittu, etteivät olisi, vaikka lähetystö on normaalisti lounaan aikana (klo 12-13) suljettu. Ihmettelivät tarkkavaisuuttani, mutta ehkäpä nämä vaalit kiinnostavat minua kuitenkin niin paljon, että olin lukenut ilmoituksen normaalia tarkemmin.

Ilokseni sain mukaani pari suomalaista kaveria, ja yhtä lukuunottamatta muutkin ilmoittivat äänestävänsä, mikä minusta sinänsä oli positiivinen yllätys, kun ottaa huomioon, että useat tuntemani suomalaiset ovat olleet kotimaasta jo pitkään pois. Me olemme siinä mielessä erikoisia, että tämä on ensimmäinen yhteinen ulkomaankeikkamme. Minua lähes 10 vuotta nuoremmilla junioreillakin, usein on työ- ja opiskelukokemusta vähintäänkin kolmesta maanosasta. Kuten aiemminkin kirjoitin, näitä tarinoita - elämäntarinoita - on ihana kuunnella ja miettiä, että mihinkähän sitä itse päätyy. Suomeen - ja minne siellä - vaiko paikkaan X. Siis sitten puolentoista vuoden kuluttua.

Olen tainnut unohtaa kirjoittaa, että meillä on myös uusi kotiavustaja nimeltään Huong. Hän on minun ikäinen, pari lasta ja YK:lla työskentelevä aviomies. Mahtava kokki, ja Toivokin itkee Huongin perään minun saapuessa kotiin ja Huongin lähdettyä!!! Olen suorastaan mustasukkainen, toisin päinhän sen pitäisi olla!

Viikonlopulle on taas suunnitteilla aktiviteetteja monenlaista. Hiukset pitäisi varmaankin leikkauttaa ainakin neljännesvuosittain, eikä värikään tekisi pahaa. Kutsuja molemmille illoiksi, mutta taidamme mennä vain lauantai-illan kekkereille, kun molemmissa olisi suunnilleen sama porukka koossa. Toivolla on varmaan taas hauskaa ihmisvilinässä, se on varmaa!

Pähkäilen melkein joka päivä, aloittaisinko mopolla ajelun. Olen toki Daisakia jo testannut, ja kaverini sanoja lainatakseni, eihän tuo paljon ompelukonetta ja pyörää kummempi ollut, mutta liikenne puolestaan on. Se vaan helpottaisi elämää niin paljon. Joo, äiti, tiedän, mitä olet mieltä tästä!!!

Meillä on alkanut viides kuukausi täällä, hurjaa. Aika menee nopeasti. Hyvää loppuviikkoa!